| Tændt |
Blinker (tændt 1 sek/slukket 1 sek) |
4 korte bip gentages to gange. |
Printer er løbet tør for papir. |
Udskift papirrullen i printeren. Sørg for at fjerne plastikkernen fra den tidligere rulle, før du installerer den nye rulle. Papiret føres ind fra bunden af rullen. |
| Tændt |
Tændt |
Continuerligt |
Papirskuffens låg er ikke lukket. |
Luk og fastgør printerens låg. Hvis låget er forsvarligt låst og den fortsat fejller, kan printeren være defekt. |
| Blinker (tændt: 1 sek./slukket: 1 sek.) |
Slukket |
Ingen |
Høj printerhovedtemperatur registreret |
Termiske printere bruger et opvarmet pin-mønster til at udskrive på varmefølsomt termisk kvitteringspapir. Hvis hovedet bliver for varmt, lukker printeren ned, så hovedet kan køle ned til en sikker temperatur. Fejlen er normal under meget kraftig brug, eller hvor den omgivende temperatur er ekstremt varm. Det er en normal fejl i disse tilfælde. Løser sig af sig selv, når hovedet er kølet tilstrækkeligt ned. |
| Blinker (tændt: 2 sek./slukket: 2 sek.) |
Slukket |
Ingen |
Høj temperatur på bundkortet registreret |
Printerens bundkort er for varmt. Printeren lukker ned for at undgå at beskadige kortet. Dette er usædvanligt, medmindre printeren er placeret på et usædvanligt varmt sted eller i direkte sollys. Sørg for, at printeren om muligt befinder sig et rent, tørt og køligt sted. Printeren genopretter sig selv, når kortet er kølet tilstrækkeligt ned. |
| Tændt |
Blinker (tændt: 0,25 sek./slukket: 0,25 sek.) |
2 korte biplyde |
Mekanisk fejl |
Denne fejl skyldes normalt et papirstop. Sluk for strømmen, ryd det papir, der sidder fast, og tænd derefter for strømmen igen. Hvis problemet fortsætter, kan du forsøge at rengøre papirrullen på låget med isopropylalkohol og en fnugfri klud. |
| Tændt |
Blinker (tændt: 0,5 sek./Slukket: 0,5 sek.) |
3 korte biplyde |
Fejl ved registrering af sorte mærker |
Denne fejl kan skyldes papirstop og forkerte størrelser på kvitteringsruller. |
| Blinker med 2-sekunders intervaller |
Blinker med 2-sekunders intervaller |
Ingen |
Intet internet kabel forbundet |
Denne fejl opstår kun med en Ethernet-printer, hvor netværkskablet er taget ud af stikket eller er afbrudt på anden vis. Tilslut et fungerende kabel fra netværksrouteren til printeren, og kontroller igen. Hvis problemet fortsætter, skal du prøve en anden port på netværksrouteren. Hvis problemet stadig fortsætter, kan printeren være defekt. |
| Blinker ved 0,125-sekunders intervaller |
Blinker ved 0,125-sekunders intervaller |
Ingen |
Registrering af afbrydelse af forbindelsen (IP-adresse tabt) |
Ethernetprintere, som ikke kan få en IP-adresse, når de er tilsluttet et fungerende Ethernetkabel, viser denne fejl. Sørg for, at Ethernet-kablet er tilsluttet en fungerende port, at routeren ikke er begrænset eller på anden måde ignorerer enheden, og at der er tilstrækkeligt mange IP-adresser til rådighed i POS-netværket. Denne fejl indikerer ikke en fejl i printeren. |