Hvorfor virker mit internet ikke?

Step 1: Sikre at routeren fra udbyderen er tændt, genstart evt. denne og vent 5 minutter og tjek herefter igen om internettet virker.
Step 2: Undersøg udbyderens drift information, for a se om der er planlagt nedetid: Yousee.dk, TDC.dk, Stofa.dk.
Step 3: For mere avanceret brugere: Åbn “kommandoprompt” programmet fra startmenuen som administrator, og forsøg følgende kommandoer i skrevet rækkefølge, én af gangen:

ping 8.8.8.8
ping dr.dk

Notér til Gohosting hvad disse to pings svarer, hvis kontakt tages.

Herefter skriv disse, for at afhjælpe problemet, igen i skrevet rækkefølge og én linje af gangen:

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
netsh int ip reset
winsock reset

Genstart herefter maskinen.

Step 4: Løser overstående ikke problemstillingen, så kontakt Gohosting via kontakt formularen længere nede.
Nyttig information til Gohosting udover overstående vil være:
– Er det en firma-adresse, eller privat-adresse?
– Er det kun én maskine, eller flere?
– Hvilket netværks udstyr findes der imellem enhederne?
– Hvad er der forsøgt, hvis noget?
– Hvornår startede udfordringerne?

Løste denne artikel ikke din problematik eller er du i tvivl om hvordan du skal bære dig ad med dette, så send meget gerne en kontaktformular ind, ved at trykke på Kontakt os, nedenfor. 

Hjalp denne artikel?
Stadig brug for hjælp?

Tøv ikke med at skrive til os - Vi sidder klar til at hjælpe.

Kontakt os