Step 1: Sikre at routeren fra udbyderen er tændt, genstart evt. denne og vent 5 minutter og tjek herefter igen om internettet virker. Step 2: Undersøg udbyderens drift information, for a se om der er planlagt nedetid: Yousee.dk, TDC.dk, Stofa.dk. Step 3: For mere avanceret brugere: Åbn “kommandoprompt” programmet fra startmenuen som administrator, og forsøg følgende kommandoer i skrevet rækkefølge, én af gangen:
ping 8.8.8.8
ping dr.dk
Notér til Gohosting hvad disse to pings svarer, hvis kontakt tages.
Herefter skriv disse, for at afhjælpe problemet, igen i skrevet rækkefølge og én linje af gangen:
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
netsh int ip reset
winsock reset
Genstart herefter maskinen.
Step 4: Løser overstående ikke problemstillingen, så kontakt Gohosting via kontakt formularen længere nede. Nyttig information til Gohosting udover overstående vil være: – Er det en firma-adresse, eller privat-adresse? – Er det kun én maskine, eller flere? – Hvilket netværks udstyr findes der imellem enhederne? – Hvad er der forsøgt, hvis noget? – Hvornår startede udfordringerne?
Løste denne artikel ikke din problematik eller er du i tvivl om hvordan du skal bære dig ad med dette, så send meget gerne en kontaktformular ind, ved at trykke på Kontakt os, nedenfor.